duminică, 25 ianuarie 2009

Antiromanism sau nationalism!? Boloni: "Eu sunt maghiar, punct"


Ladislau Boloni, in prezent antrenor al echipei Standard Liege, a declarat pentru publicatia La Derniere Heure ca se considera mai mult maghiar decat roman, chiar daca a jucat pentru nationala Romaniei si a pregatit prima reprezentativa. "Ma intrebati de ce prefer sa se spuna ca sunt maghiar mai degraba decat roman. Nu este chestie de preferinta, eu sunt maghiar, punct. Acest lucru nu ma impiedica sa locuiesc in Romania, unde am jucat, inclusiv la echipa nationala. Chiar daca am facut parte din minoritatea maghiara, am marcat contra Ungariei, am pregatit nationala romana sa invinga Ungaria in preliminariile Cupei Mondiale. Insa am primit educatie si am invatat cultura maghiara. Multumesc parintilor mei. Acest lucru m-a marcat: fiind in minoritate, am avut de depasit mult prea multe dificultati ca sa nu ramana urme", a afirmat Boloni.
Afirmatia lui Boloni este mai elocventa daca ne amintim ca la mijlocul acestui an el a declarat, fara echivoc, ca ''romanii sunt fricosi si lipsiti de ambitie", dar ca, "daca le dai ocazia, te vor infrange''. El pleca, chipurile, de o situatie pe care a observat-o in fotbalul romanesc. "Echipa romana stie sa sufere, sa astepte, sa se apere, sa se organizeze, sa se adapteze, sa dejoace planurile adversarului, sa castige timp. Si apoi, fie prin rautate, fie prin viclenie sau prin talent, ea este capabila sa iasa la joc, printr-o accelerare sau o lovitura libera si sa aiba una sau doua lovituri de geniu pentru a crea surpriza. Romania se afla in pozitia care ii convine cel mai mult: cea de outsider, cand nimeni nu se asteapta la nimic de la ea. Romaniei ii place sa avanseze pe furis. Daca francezii dau dovada de lipsa de conentrare sau de suficienta, atunci sunt in pericol", spunea Boloni. Dupa care si-a dat in petec, afirmand ca toate aceste caracteristici ale poporului roman ii sunt specifice. "Poporul roman nu este curajos si este lipsit de ambitie, deaorece a invatat sa se multumeasca cu putin. In schimb, este un popor abil, descurcaret, inventiv, care a fost obligat intotdeauna sa gaseasca o solutie pentru a se descurca si a putea supravietui. Are o mare capacitate de a suferi in tacere, fara a se revolta. Toate aceste caracteristici se gasesc in fotbalul nostru si in jocul echipei nationale", a subliniat Boloni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu